Det er en allment tro at å styre og ledende team gjennom perioder med rask skala er en skremmende oppgave. Sannheten er at det bare er skremmende hvis du tror det er. Den største utfordringen med å styre og lede team gjennom perioder med rask skala er ikke den raske skalaen i seg selv, men menneskene som leder og leder team.
La oss innse det, de fleste ledere sitter fast i sine gamle måter å gjøre ting på. De tror at slik de alltid har gjort, er det på riktig måte, og at de ikke er åpne for endring. Dette er grunnen til at de sliter med å styre og lede team gjennom perioder med rask skala. De er for opptatt med å feste seg til sine gamle måter og motstå endring.
Sannheten er at å styre og lede team gjennom perioder med rask skala krever et annet sett med ferdigheter. Det krever et åpent sinn og evnen til å tilpasse seg nye situasjoner. Det krever også en dyp forståelse av teamet ditt og deres behov. Hvis du ikke forstår teamet ditt, vil du aldri kunne lede dem gjennom perioder med rask skala.
En annen vanlig tro er at å styre og ledende team gjennom perioder med rask skala krever en sterk hånd. Dette er rett og slett ikke sant. Nøkkelen til å styre og lede team gjennom perioder med rask skala er ikke å være en diktator, men å være tilrettelegger. Du må styrke teamet ditt til å ta eierskap til arbeidet sitt og være ansvarlig for resultatene.
Til slutt tror mange at det å styre og ledende team gjennom perioder med rask skala krever mye hardt arbeid og ofring. Dette er heller ikke sant. Hvis du gjør det riktig, bør det ikke være hardt arbeid å administrere og lede team gjennom perioder med rask skala. Det skal være en glede og en glede. Hvis du synes det er hardt, gjør du det galt.
Avslutningsvis er det ikke så vanskelig å håndtere og lede team gjennom perioder med rask skala som det kan se ut. Den største utfordringen er ikke selve den raske skalaen, men menneskene som leder og styrer team. Hvis du er fordomsfri, kan du ha en dyp forståelse av teamet ditt og deres behov, og er i stand til å styrke teamet ditt til å ta eierskap til arbeidet sitt, å styre og lede team gjennom perioder med rask skala vil være en lek.
Tim Hoiseth is a renowned business psychologist and author of multiple books. Tim is dedicated to helping organizations and teams build their capacity to meet future challenges. With a focus on team and organizational abilities, Tim has helped numerous companies develop strategies for success in an ever-changing business landscape. His expertise in the field of organisational psychology and his understanding of the needs of modern organizations make him a valuable asset for any company looking to build a strong and resilient workforce.